من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

صنعت چاپ

پیش بینی می شود که به دلیل افزایش رایانه سازی، کاهش حجم مواد چاپی و گسترش استفاده از اینترنت در تبلیغات و ارتباطات، اشتغال کاهش یابد. 
رایانه سازی بسیاری از مشاغل آماده سازی و تولید را از بین برده است، اما همچنین فرصت های شغلی جدیدی را برای اپراتورهای مطبوعات دیجیتال و سایر مشاغل مرتبط با رایانه فراهم کرده است. اگرچه اشتغال در مؤسساتی متشکل از 50 یا تعداد بیشتری کارگر متمرکز است، اما اکثر مؤسسات اندک هستند: 7 از 10 نفر که کمتر از 10 نفر شاغل هستند.
 

ماهیت صنعت

صنعت چاپ شامل مؤسساتی است که در اصل در چاپ متن و تصاویر روی کاغذ، فلز، شیشه و برخی از پوشاک و سایر مواد مشغول فعالیت هستند. چاپ را می توان به سه مرحله مجزا تقسیم کرد: آماده سازی مواد برای چاپ؛ مطبوعات یا خروجی، روند چاپ واقعی. و بعد از اتمام یا پایان دادن،لوله کردن، اتصال و برش ورق های چاپی به شکل نهایی آنها. شرکت هایی که به هر سه سرویس ارائه می دهند، ابتدا مواد را برای چاپ در بخش پریپرس تهیه می کنند، سپس صفحات را در کف اتاق مطبوعات تولید می کنند، و در آخر، مواد را برای توزیع در بخش پست پرس، اصلاح،و اتصال آماده می کنند. چاپگرها نیز به طور فزاینده ای برای برآورده کردن نیازهای مشتری، خدمات پایگاه داده، پستی یا توزیع را ارائه می دهند.

کالا ها و خدمات. طیف گسترده ای از محصولات در صنعت چاپ تولید می شود. علاوه بر مجلات، کتابها و برخی از روزنامه های کوچک، نمونه های دیگر محصولات چاپی شامل نامه مستقیم، برچسب ها، کتابچه راهنمای کاربر و مواد بازاریابی است. کالاهای چاپی کمتر آشکار شامل پد های یادداشت، فرم های سفارش کسب و کار، چک، نقشه ها،تیشرت ها و بسته بندی است. این صنعت همچنین شامل مؤسساتی است که چاپ سریع اسناد را برای مصرف کننده یا خدمات پشتیبانی از قبیل آماده سازی، برجستگی، اتصال، تکمیل و ارسال نامه ارائه می دهند.

پیشرفت های اخیر. صنعت چاپ، مانند بسیاری از صنایع دیگر، همچنان در معرض تحولات تکنولوژیکی است، زیرا رایانه ها و فناوری شیوه انجام کار را تغییر می دهد. بسیاری از فرایندی که زمانی دستی انجام میشد، خودکارتر می شوند و نفوذ فناوری را می توان در هر سه مرحله چاپ مشاهده کرد.
 

شرایط کار

ساعت ها. ​​کارگر ناظر در صنعت چاپ در سال 2008متوسط 38.3  ساعت در هفته در مقایسه با 8/40 ساعت در کل هفته در کل صنایع تولیدی کار می کرد.کارگران این صنعت به طور کلی یک روز 8 ساعته را قرار می دهند، اما اغلب اوقات اضافه کاری برای تحقق مهلت های تولید لازم است. شرکت های بزرگتر تمایل به تغییر کار دارند. برنامه های شیفت و اضافه کاری عمدتاً بر اساس سنوات استوار است و از تأسیس تا تأسیس متفاوت است.


محیط کار


شرایط کار با شغل متفاوت است. به عنوان مثال، اپراتورهای مطبوعاتی که با پرس بزرگ وب یا قطعات تجهیزات اتصال دهنده کار می کنند در یک کارخانه تولید کار می کنند و اغلب نیاز به محافظت از گوش دارند. از طرف دیگر، تکنسین های آماده سازی و کارگران وابسته معمولاً در دفاتر آرام، تمیز و مطبوع کار می کنند. در مؤسساتی که اطلاعات محرمانه را چاپ می کنند، مانند اظهارنامه های کارت اعتباری شخصی، کارمندان در مناطق امن کار می کنند که محدوده سایر طرح ها نیست.


منبع : https://collegegrad.com/industries/printing


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.